Våra villkor

Nedan följer de villkor som gäller vid köp av produkter från My Holly Decco AB.

Betala med Klarna

Om du väljer att betala via vår samarbetspartner Klarna kan du betala med kort, direkt eller via faktura och du kan även dela upp din betalning. Det är Klarnas betalningsvillkor som gäller och dem hittar du här. Har du frågor om din faktura vänligen kontakta Klarnas kundsupport på 08–12012010.

Betala med Swish

Väljer du att betala med Swish öppnas beställningen upp i din Swish app och du godkänner betalningen med ditt bank-id. Betalningen sker i realtid och pengarna dras från det bankkonto som du har kopplat till Swish.

Betala med Payson

Via Payson kan du betala med Visa och Master Card samt faktura. Payson tar hand om betalningsförfarandet och du får godkänna deras villkor för att genomföra betalningen.

Frakt av dina varor

Innan du slutför ditt köp kan du välja fraktsätt. Kostnaden för frakt baseras på paketets totala vikt och räknas ut i kassan innan betalning. Handlar du för 699 kr eller mer bjuder vi på frakten oavsett fraktföretag, land eller vikt.

Post Nord

Din beställning skickas vanligtivis som varubrev och du får en spårningskod av oss så att du kan följa ditt paket på Post Nords hemsida. Ungefärlig leveranstid är 1 – 3 arbetsdagar inom Sverige. Om paketet inte ryms i din brevlåda eller om du inte är hemma vid leverans av paket (som ej ryms i brevlåda) hängs paketet i en påse på dörren eller ställs utanför dörr.

Det är oerhört viktigt att ditt namn och din adress är korrekt och komplett angivet. Vi kan inte hållas ansvariga om en försändelse försvinner eller levereras till fel adress på grund av att felaktig eller ofullständig adress uppgivits.

DHL

Väljer du DHL Express som fraktalternativ betalar du 199 kr oavsett storlek på ditt paket. Detta alternativ används främst vid större företagsbeställningar eller då vi levererar till länder utanför Norden. Leverans sker vanligtvis 1-2 dagar efter att DHL hämtat upp paketet hos oss i Göteborg. Försändelsen är spårbar på DHL:s hemsida.

Bekräftelse av din order

När du genomfört ditt köp skickar vi en bekräftelse på din order till den e-postadress som har du angivit. Om du inte får den till din inbox vänligen titta i skräpmailen, beroende på vad du har för spamskydd på mailen kan den ibland hamna där.

Skulle du av någon anledning inte få en bekräftelse på ditt köp kontakta oss på  info@myhollydecco.se

Köp av varor utanför Sverige

Vi vill göra dig uppmärksam på att om om du handlar från ett annat land än Sverige kan tullkostnader tillkomma vid uthämtning av ditt paket. Alla länder har olika regler kring detta så ta gärna reda på vad som gäller i ditt land. My Holly Decco AB står ej för eventuella tullkostnader.

Öppet köp

Du har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom fjorton dagar efter den dag som du mottagit din vara. Om den fjortonde dagen infaller på en lördag, söndag eller helgdag förlängs fristen så att den även gäller nästkommande vardag. Lagen gäller dock inte om du handlat för ett belopp under 400 kronor.

Om du vill ångra ditt köp meddelar du oss på info@myhollydecco.se . Du behöver inte ange orsak men du behöver ange ordernummer så att vi kan hitta ordern och se att varan är köpt i vår webshop. Du som kund står för returfrakten och skickar tillbaka varan i sitt ursprungliga skick inom fjorton dagar från att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp.

Ej uthämtad vara

När din vara ankommit till angivet utlämningsställe behöver den hämtas ut inom fjorton dagar annars skickas varan tillbaka till oss. Du får då stå för returfrakten samt frakt för att återigen skicka paketet till dig. Om detta händer kontakta oss på info@myhollydecco.se

Reklamation

Om du upptäcker fel på din vara har du rätt att reklamera den. Skicka då ett mail med ditt ordernummer, foto på varan samt beskrivning av felet till info@myhollydecco.se .

När du skickar tillbaka varan till oss är det viktigt att den förpackas på ett sätt som gör att den inte riskerar att skadas under transport. Vi kontrollerar varan och My Holly Decco AB för returfrakten.

Om varan är slut i lager ersätter vi den defekta varan med likvärdig vara, självklart i dialog med dig som kund. Om du inte vill ha ersättningsvara återbetalar vi det belopp som varan kostade.

Slutsåld vara

Lagerstatus skrivs ut bredvid produkten i shopen så att du kan se hur många meter som finns tillgängligt av respektive band, eller tillgängligt antal av en vara som säljs styckvis.  Observera att eftersom vi håller relativt lågt lager av stora delar av sortimentet reserverar vi oss för att en vara kan bli slutsåld innan vi hinner informera om det i shopen.